themistoklistsitsos

Πόνοι Περιόδου & Συμπληρώματα διατροφής | Προεμμηνορυσιακό Σύνδρομο

Μπαίνεις φουριόζα μες στο φαρμακείο προσπερνάς ράφια, προσπερνάς προσφορές, γενικά προσπερνάς ότι συναντήσεις μπροστά σου, τα μάτια σου είναι καρφωμένα στο άτομο που είναι στο ταμείο. Ένα τάδε για τους πόνους περιόδου παρακαλώ, πληρώνεις, έφυγες, γεια σας, άφησες και την απόδειξη στον πάγκο. 

Κάτσε ρε παιδάκι μου, να το συζητήσουμε, πονάς, δες το βίντεο και οι χιμπατζήδες έχουν περίοδο. Καλωσήρθες! Σήμερα αγαπημένη μου θα αναλύσουμε 4 αγαπημένα μου συμπληρώματα διατροφής για τους όχι και τόσο αγαπημένους πόνους περιόδου και θα δούμε πώς να διαχειρίζεσαι καλύτερα τα όσα σε ταλαιπωρούν, γιατί πολλές φορές δεν είναι μόνο οι πόνοι, οπότε κάνε μια εγγραφή στο κανάλι μου στο YouTube για είσαι πιο Χάπι, Αγάπη. 

Ξεκινώντας να αναφέρουμε ότι πριν την περίοδο (συνήθως λίγες ημέρες πριν) κυρίως λόγω μεταβολής της ισορροπίας των ορμονών είναι πιθανό να συμβούν πέρα από κοιλιακές κράμπες και άλλα συμπτώματα όπως: πόνος στο στήθος, πόνος στη μέση, κατακράτηση υγρών, μεταβολές στη διάθεση, πονοκέφαλοι, ημικρανίες, φουσκώματα. Είμαι σίγουρος ότι λίγο πολύ κάτι από όλα αυτά έχεις βιώσει βαθιά στο πετσί σου σιχτιρίζοντας και περιγράφουν μια κατάσταση που ονομάζεται προεμμηνορυσιακό σύνδρομο. Σύμφωνα με μελέτη αρκετές γυναίκες με προεμμηνορυσιακό σύνδρομο παρουσιάζουν έλλειψη μαγνησίου και άρα ένα συμπλήρωμα μαγνησίου θα αποτελούσε μια στρατηγική επιλογή μας για την περίοδο. Το μαγνήσιο είναι πολυεργαλείο, ελβετικός σουγιάς. Είναι ένα από τα πιο απαραίτητα μέταλλα για την εξισορρόπηση των ορμονών και φαίνεται να ανακουφίζει τις αλλαγές διάθεσης και τα φουσκώματα δρώντας παράλληλα και προληπτικά για τις ημικρανίες. Δοκίμασέ το καθημερινά για 3 μήνες και μετά κρίνε εάν ήταν αποτελεσματικό. Να υπολογίζεις σαν bonus ότι πιθανώς θα δεις διαφορά και στη ρύθμιση του στρες και στον ύπνο

 

Πριν προχωρήσουμε στο επόμενο τώρα είναι η ώρα να αφήσεις ένα σχόλιο κάτω από το βίντεο και να μοιραστείς μαζί μας ό,τι σε έχει βοηθήσει εσένα στην περίοδο. Έτσι μπορεί να βοηθήσεις και κάποια άλλη να είναι πιο Χάπι, Αγάπη. 

 

Το άφησες το σχόλιο, ευχαριστούμε, πάμε στη βιταμίνη B6. Η βιταμινούλα αυτή είναι γλυκούτσικη είναι όμως και απαραίτητη για την υγεία του νευρικού συστήματος το οποίο κακά τα ψέματα δεν περνάει και την καλύτερη φάση του όταν πρόκειται να αδιαθετήσεις. Έχεις δίκιο! Θα μπορούσες λοιπόν να επιτρέψεις στον εαυτό σου να αγγίξει ένα συμπλήρωμα με Β6 σε δόση 50-100mg καθημερινώς και θα αναμένεις βελτίωση στην ευερεθιστότητα, βελτίωση στην ανησυχία, βελτίωση και στο στρες. Εναλλακτικά, επεξεργάσου το ενδεχόμενο για κάποιο B-complex με όλες τις βιταμίνες B, ειδικά αν η διατροφή σου δεν είναι και τόσο ισορροπημένη. Όπως ξέρουμε πρόκειται για υδατοδιαλυτές βιταμίνες που δεν αποθηκεύονται στον οργανισμό και φεύγουν. Συνεπώς χρειάζεται αναπλήρωση. Όλες οι B θα έλεγα ότι είναι χρήσιμες για εσένα ετούτη τη στιγμή, ειδικά η Β1, η Β2, η Β6, το φυλλικό οξύ και η Β12 και έχουν τη δύναμη να σε ενδυναμώσουν, να σε τονώσουν και να σε προφυλάξουν από την ένταση και τη συχνότητα των συμπτωμάτων της περιόδου. Πώς; Ένας τρόπος είναι η συμμετοχή τους στη σύνθεση νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου. Για παράδειγμα, η Β2 είναι απαραίτητη μαζί με το μαγνήσιο για το σχηματισμό της Β6, η Β6 με τη σειρά της αξιοποιείται για την παραγωγή σεροτονίνης που θέλουμε να είναι σε καλά επίπεδα για να είμαστε Χάπι Αγάπη. Χάπι και στην περίοδο δεν κατάλαβα. 

 

Σε αυτό το σημείο να μην ξεχάσω να αναφέρω ότι για να εξομαλύνουμε τους πόνους περιόδου έχει τεράστια σημασία η επάρκεια σιδήρου και η επάρκεια ασβεστίου. Και για τα δυο στοιχεία μιλάμε εκτενέστερα στο super special βίντεο με τα αγαπημένα μου tips για να αντιμετωπίζεις τους πόνους περιόδου με φυσικό τρόπο στο σπίτι. Να το δεις! 

 

Τέλος, ας μιλήσουμε και για 2 φυτά: τη λυγαριά και το νυχτολούλουδο. Αν και οι μελέτες αναφορικά με τα φυτικα εκχυλίσματα για τα συμπτώματα της περιόδου είναι κάπως διφορούμενες, οφείλουμε να ομολογήσουμε πως πολλές πολλές γυναίκες έχουν βρει ανακούφιση με συμπληρώματα νυχτολούλουδου και λυγαριάς. Δεν έχουμε λοιπόν παρά να τα εξετάσουμε. Αρχικά η λυγαριά ή αλλιώς agnus castus βρίσκει εφαρμογή στη διατήρηση της ορμονικής ισορροπίας και φαίνεται να εστιάζει περισσότερο σε σωματικά συμπτώματα, όπως πόνος στο στήθος, φούσκωμα και πονοκέφαλο. Βέβαια, στοιχεία δείχνουν να έχει θετική επίδραση και σε διαταραχές διάθεσης, αλλά και στη λαχτάρα για λιχουδιές και τσιμπολόγημα. Ξέρεις πολύ καλά τι εννοώ. 

 

Από την άλλη το νυχτολούλουδο ή αλλιώς evening primrose oil έχει μάλλον έναν πιο ευρύ ρόλο και στοχεύει τόσο σε σωματικά όσο και σε ψυχοσυναισθηματικά συμπτώματα και κατάθλιψη. Η δράση αυτού του γίγαντα που ονομάζεται νυχτολούλουδο στηρίζεται στην περιεκτικότητά του σε GLA, ένα ωμέγα 6 απαραίτητο λιπαρό οξύ (γ-Λινολεϊκό οξύ) που παρουσιάζει αξιόλογη αντιφλεγμονώδη δράση ικανή πιθανώς να μετριάσει πόνους στο στήθος και πόνους στη μέση. Τη θέλουμε την αντιφλεγμονώδη δράση αφού οι πόνοι περιόδου οφείλονται στις προσταγλανδίνες, ουσίες που προκαλούν φλεγμονή. Ενδιαφέρον εμφανίζει και η ήπια διουρητική του δράση που μετριάζει την κατακράτηση υγρών και τα φουσκώματα. Για το νυχτολούλουδο οι δοσολογίες κυμαίνονται από 500-3000 mg ημερησίως και σημείωσε ότι τα όποια οφέλη του χτίζονται σταδιακά στον οργανισμό, με βέλτιστα αποτελέσματα περίπου στους 6 μήνες αγωγής.

 

Αυτό ήταν! Μαγνήσιο, Βιταμίνες Β, Λυγαριά, Νυχτολούλουδο. Χάπι μου θέλω να ξέρεις ότι δεν υπάρχει ένα Χάπι για όλες, αλλά αυτό που δουλεύει σε εσένα, για την ώρα Αγάπη έλα να με βρεις στα social media να γνωριστούμε καλύτερα και αν σου άρεσε τούτο το βιντεάκι πάτα ένα like και μοιράσου το, γιατί η γνώση είναι για να μοιράζεται.

Γεια Χαρά!Είμαι ο Θεμιστοκλής Τσίτσος!