themistoklistsitsos

Τεστοστερόνη | Μυστικά για Αύξηση Τεστοστερόνης με Φυσικό Τρόπο

-Ένας ενήλικος ελέφαντας μπορεί να έχει 13 φορές περισσότερη τεστοστερόνη από έναν άλλον. 
-Τι με νοιάζουν ρε φίλε οι ελέφαντες;
-Καλά ντε μια κουβέντα είπα για να σπάσω τον πάγο. Είμαι ο Θεμιστοκλής Τσίτσος και είμαι Φαρμακοποιός #ΕίμαιΧάπι ΕΣΥ; Στο σημερινό βίντεο θα σου αποκαλύψω 3 μυστικά για την τεστοστερόνη που δεν σου έχει ξανά πει κανείς και θα δούμε 6 τρόπους για να την αυξήσεις με φυσικό τρόπο. Μείνε να δεις το βίντεο ως το τέλος, αν θες να γίνεις και να παραμείνεις ένας καυτός ροκ σταρ! 

 

Αρχικά, ήξερες ότι η τεστοστερόνη συντίθεται στο σώμα από τη χοληστερόλη; Ε; Βέβαια υψηλή χοληστερόλη δεν σημαίνει και υψηλή τεστοστερόνη, έτσι. Μην αρχίσεις και τρως τηγανητά μπέικον αβέρτα, περίμενε! Τα επίπεδα τεστοστερόνης ελέγχονται πολύ προσεκτικά από την υπόφυση στον εγκέφαλο. Στους άνδρες η τεστοστερόνη παράγεται κυρίως στους όρχεις στα κύτταρα Leydig και το μοριακό της βάρος είναι 288,43. Εξαιρετικά άχρηστη αυτή η πληροφορία, φυσικά μιλάμε για μια στεροειδή ορμόνη που ανήκει στα ανδρογόνα και οι σημαντικότερες “ευθύνες της”, εκτός από την παραγωγή σπέρματος, είναι η επιθυμία για αναπαραγωγική δραστηριότητα η οστική και μυϊκή μάζα, η δύναμη και η κατανομή του λίπους. Η τεστοστερόνη επηρεάζει το πώς σκέφτεσαι, το πώς νιώθεις αλλά και το πώς φαίνεσαι σε ένα μεγάλο βαθμό. 

 

Αφού ξεκαθαρίσαμε τα βασικά ας ανακαλύψουμε 3 αντρικά μυστικά για την τεστοστερόνη.
Μυστικό ΝΟ1. Τεστοστερόνη και ηλικία. Έχει επικρατήσει η πεποίθηση ότι όλοι εμείς οι άντρες μετά τα 30 κάθε χρόνο χάνουμε φυσιολογικά και αναπόφευκτα περίπου το 1% της αγαπημένης μας τεστοστερόνης, χάνουμε κάθε χρόνο λίγη από την αντρίλα μας, την ακολασία και τη βαρβαρότητα. Όμως! Αυτό είναι κάτι που αμφισβητείται. Τώρα είναι η ώρα να κάνεις μια αυθόρμητη εγγραφή στο κανάλι μου στο YouTube για να μ’ έχεις από κοντά. 

1500 άνδρες για 5 έτη μελετήθηκαν για τα επίπεδα της τεστοστερόνης τους. Οι ερευνητές έλαβαν υπόψη τους πέρα από την ηλικία και άλλους παράγοντες υγείας. Κάπνισμα, ύπαρξη χρόνιων νοσημάτων, παχυσαρκία, κατάθλιψη, σωματική άσκηση. Και έκαναν αναλύσεις. Τι παρατήρησαν; ΝΟ1. Οι άνδρες που δεν είχαν κανένα χρόνιο νόσημα όπως η υπέρταση, ο διαβήτης και η παχυσαρκία, υγιείς άνδρες λοιπόν δεν εμφάνισαν καμία πτώση στην τεστοστερόνη. ΝΟ2. Ο κύριος παράγοντας που επηρεάζει την τεστοστερόνη δεν είναι η ηλικία. Είναι ένας συνδυασμός πραγμάτων καλής υγείας και κυρίως ένας σωστός έλεγχος του σωματικού βάρους. Παχυσαρκία και τεστοστερόνη είναι εχθροί. Πάει αυτό.

 

Μυστικό ΝΟ2. Έλεγχος τιμών τεστοστερόνης. Υπάρχουν 60άρηδες με πολύ υψηλά φυσιολογικά ποσοστά τεστοστερόνης. Υπάρχουν όμως και 27άρηδες με πολύ χαμηλά ποσοστά. Οι διακυμάνσεις στις τιμές είναι τεράστιες! Τι θα κάνεις;

-Θα τρέξω να μετρήσω την τεστοστερόνη μου γιατί τώρα με έχεις μπριζώσει! 

-Πολύ καλά θα κάνεις δώσε όμως προσοχή σε 2 πραγματάκια: Πρώτον: Μια χαμηλή τιμή τεστοστερόνης από μόνη της εφόσον απουσιάζουν παράλληλα τα συμπτώματα που βλέπεις εδώ πλάι μου, δεν σημαίνει απαραίτητα ότι είναι πρόβλημα και ότι απαιτείται θεραπεία. Οπότε μην τρελαίνεσαι. Και δεύτερον: Το δύσκολο δεν είναι να ελέγξεις την τεστοστερόνη, το κάνεις με μια εξέταση αίματος, το δύσκολο είναι να ερμηνεύσεις τις τιμές της. Κατά τη διάρκεια της ημέρας οι τιμές της τεστοστερόνης διαφέρουν πολύ και παρουσιάζονται αυξομειώσεις. Μην βιάζεσαι λοιπόν από μια εξέταση να βγάλεις μόνος σου συμπεράσματα. Συζήτησέ το θέμα περαιτέρω με έναν ειδικό γιατρό για να βρείτε μαζί την καλύτερη λύση για εσένα. Αν παράδειγμα αποφάσισες να αντιμετωπίσεις τη στυτική δυσλειτουργία αυξάνοντας την τεστοστερόνη σου και η τεστοστερόνη είναι ήδη σε φυσιολογικά επίπεδα για την ηλικία σου, ίσως χρειαστεί να ακολουθήσεις άλλη κατεύθυνση. Τέλος, έχει αξία να ξέρεις ότι δεν είναι καμπανάκι μόνο μια τιμή τεστοστερόνης χαμηλή αλλά και μια πολύ πολύ υψηλή. Ισορροπία θέλουμε. Σε όλα τα πράγματα. 

Συμπτώματα έλλειψης τεστοστερόνης στους ενήλικες άνδρες:

-Μειωμένη ερωτική επιθυμία

-Στυτική δυσλειτουργία / αδύναμες & σπανιότερες πρωινές στύσεις

-Διαταραχές διάθεσης

-Μειωμένη ενέργεια και αίσθημα κόπωσης

-Έλλειψη συγκέντρωσης και παραγωγικότητας 

-Τριχόπτωση (σώμα/μαλλιά)

-Μείωση μυϊκής / οστικής μάζα

-Αύξηση σωματικού λίπους 

 

Μυστικό Νο3. Προ-ορμόνες. Είναι της μόδας και αποκτούν όλο και περισσότερη φήμη τα συμπληρώματα με προ-ορμόνες. Θα είμαι αυστηρός απόφυγε τη χρήση τους. Μπορεί να φαίνεται ένας εύκολος δρόμος άλλα έχει στροφές και είναι κακοφτιαγμένος. Και ο Σουμάχερ να ‘σαι, ας μην τον οδηγήσεις καλύτερα. Οι προ-ορμόνες, όπως το DHEA και μερικές άλλες,

τι είναι, είναι ουσίες που μετατρέπονται στον οργανισμό σε ορμόνες (τεστοστερόνη και οιστρογόνα). Τόσο οι προ-ορμόνες όσο και η εξωγενής λήψη τεστοστερόνης με χάπια, gel ή ενέσεις, όταν δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος ιατρικός θεραπευτικός σκοπός δεν προτείνονται. Ξεκάθαρα. Γιατί; Γιατί τέτοιες ουσίες μπορούν να αυξήσουν την τεστοστερόνη αλλά ταυτόχρονα να αυξήσουν και τα οιστρογόνα, πράγμα όχι και τόσο καλό για τους άνδρες. Μπορούν επίσης να προκαλέσουν ανισορροπία στη χοληστερόλη στο αίμα. Μπορούν να επηρεάσουν την ανδρική γονιμότητα. Και άλλα. Συνεπώς, οι παρενέργειες σε συνδυασμό με τα ΜΗ αποδεδειγμένα κλινικά οφέλη καθιστούν τέτοιες λύσεις πιθανώς επικίνδυνες. Μείνε μακριά για να μείνεις ασφαλής και υγιής. Και Χάπι! 

 

Είπαμε τα 3 μυστικά για την τεστοστερόνη και θα προχωρήσουμε στο ζουμί. 6 tips για να αυξήσεις την τεστοστερόνη σου με φυσικό τρόπο και δες στο τέλος τα 2 super special συμπληρώματα διατροφής που σου έχω ξεχωρίσει.

 

Ξεκινάμε. Επαρκής ύπνος. Δοκίμασε για 1 εβδομάδα να κοιμηθείς μόνο 5 ώρες κάθε μέρα και μέτρησε την τεστοστερόνη σου μετά. Θα δεις πιθανότατα μείωση από 10-15% σύμφωνα με δημοσιευμένη μελέτη. Αυτό συμβαίνει γιατί το μεγαλύτερο ποσοστό τεστοστερόνης παράγεται κατά τη διάρκεια του ύπνου.

-Μα Θεμιστοκλή δεν μπορώ να κοιμάμαι 8 ώρες κάθε μέρα.

-Εντάξει, λίγο λίγο θα το φτιάξουμε κι αυτό, άλλωστε σου έχω κάνει ειδικά βίντεο με tips και συμπληρώματα για την αϋπνία. Πήγαινε δες τα.

Επόμενο. Σωματική άσκηση. Όταν δεν ασκείσαι το μυαλό λέει στο σώμα ότι δεν χρειάζεσαι αρκετή ΤΕΣΤΟ. Οπότε; Δεν παράγει αρκετή. Δεν το θέλουμε αυτό. Από την άλλη, αν είσαι εθισμένος στη γυμναστική κάνε ένα βήμα πίσω και ξεκουράσου. Θα ήταν καλό να μην το παρακάνεις, 3-4 φορές την εβδομάδα αρκούν, καθότι η υπερβολή ενδέχεται να επιφέρει αντίθετα αποτελέσματα και μείωση τεστοστερόνης. Τώρα, όλες οι μορφές άσκησης βοηθούν, μια επιλογή όμως που αποδεικνύεται από τις περισσότερες έρευνες ότι αυξάνει την τεστοστερόνη τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα είναι η προπόνηση με αντιστάσεις. Αν θες μόνο μια συμβουλή για άσκηση μέσα στο σπίτι, δοκίμασε να κάνεις squat κάθε μέρα. Ναι squat: καθίσματα που ενεργοποιούν την περιοχή.

Έπειτα, διατροφή. Εδώ τα χρειαζόμαστε όλα σε λογικά πλαίσια. Η μονοφαγία δεν μας κάνει. Θέλουμε πρωτεΐνες, θέλουμε υδατάνθρακες, θέλουμε καλά λιπαρά και λιγότερα επεξεργασμένα τρόφιμα και λιγότερη ζάχαρη. Μια διατροφή σε ισορροπία διατηρεί και σε ισορροπία τα επίπεδα όλων των ορμονών στο σώμα μας και βέβαια μας κρατάει Χάπι. Σου έχω ξεχωρίσει προσεκτικά και ορισμένες διατροφικές προτάσεις μου για αύξηση τεστοστερόνης. Πάρε ιδέες και πρόσθεσε στην καθημερινότητά σου ό,τι σου αρέσει και ό,τι κάνεις κέφι.

 

Διατροφικές επιλογές για αύξηση Τεστοστερόνης:

-Σκόρδο, Κρεμμύδι, Τζίντζερ

-Κρόκοι αυγών

-Ρόδι (χυμός)

-Όστρακα και Στρείδια (αν σου αρέσουν)

-Τόνος, Σαρδέλες, Σολωμός (2 φορές / εβδομάδα)

-Αμύγδαλα, Φυστίκια, Αβοκάντο, Σπανάκι 

-Αλκοόλ & Κάπνισμα Χ

 

Ύστερα, Σεξ. Κι όμως! Όσο παράδοξο κι αν σου φαίνεται δεν βοηθάει μόνο η τεστοστερόνη στην καλύτερη αναπαραγωγική δραστηριότητα αλλά και η συχνή μέσα στην εβδομάδα αναπαραγωγική δραστηριότητα βοηθάει στην αύξηση τεστοστερόνης. Έτσι όπως φαίνεται και η κότα έκανε το αυγό και το αυγό την κότα, μάλλον ισχύουν και τα 2 στην προκειμένη περίπτωση.

 

Προχωράμε. Ρύθμιση στρες.

-Μας τα παν κι άλλοι.

-Σας τα παν κι άλλοι αλλά όταν αγχώνεσαι παράγεται κορτιζόλη και η κορτιζόλη μονομαχεί με την τεστοστερόνη με τα πιστόλια της κάθε μέρα όλη μέρα στην Άγρια Δύση. Έχω φτιάξει βίντεο για τη διαχείριση στρες και σου προτείνω να το δεις για να έρθεις στα ίσια σου.

 

Τελευταίο και σημαντικότερο tip: Συμπληρώματα Διατροφής. Σου έχω ξεχωρίσει 2 την Ασβαγκάντα και την Τριγωνέλλα. Πρώτα όμως θα ήθελα να σου μιλήσω για το μαγνήσιο, τον ψευδάργυρο και τη βιταμίνη D. Επιστημονικά δεδομένα επιβεβαιώνουν ότι ελλείψεις σε ένα ή περισσότερα από αυτά τα συστατικά μπορούν να οδηγήσουν σε χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης.

Τσέκαρε λοιπόν τις τιμές τους και σε περίπτωση έλλειψης συμπλήρωσε στοχευμένα. Ας το αναλύσουμε. Για τον ψευδάργυρο δοκίμασε καθημερινά 30mg για 6 μήνες μαζί με χαλκό κι αυτό γιατί τα υψηλά επίπεδα ψευδαργύρου ενδέχεται να μειώσουν το ποσοστό του χαλκού που απορροφάται από το έντερο. Προσοχή, ψευδάργυρος μόνο αν υπάρχει έλλειψη. Για την βιταμίνη D μελέτη του 2011 έδειξε ότι άτομα που είχαν έλλειψη βιταμίνης D και έλαβαν περίπου 3.000IU για ένα χρόνο πέτυχαν περίπου 25% αύξηση τεστοστερόνης. Συνεπώς αν έχεις έλλειψη βιταμίνης D, 7 στους 10 Έλληνες έχει, είτε με 15 λεπτά καθημερινή έκθεση στον ήλιο είτε με ένα συμπλήρωμα διατροφής θα προσεγγίσεις το στόχο σου. Τέλος, αναφορικά με το μαγνήσιο σε αντίθεση με τον ψευδάργυρο και τη βιταμίνη D η αύξηση στις τιμές της τεστοστερόνης φαίνεται να παρουσιάζεται όταν το μαγνήσιο συνδυάζεται με σωματική δραστηριότητα. Άρα μαγνήσιο μαζί με άσκηση για να γίνει η δουλίτσα.

 

Έφτασε η ώρα για τα 2 συμπληρώματα που τόσο πολύ λαχταράς. Αρχικά θα μιλήσουμε για την Ashwagandha. Πρόκειται για ένα αγιουβερδικό βότανο που τονώνει τις σεξουαλικές επιδόσεις και έχει εξαιρετική επίδραση στη ρύθμιση του στρες πιθανότατα μέσω της μείωσης στην κορτιζόλη που είπαμε νωρίτερα. Συνεπώς είναι μια καλή λύση αν θες να πετύχεις και ρύθμιση άγχους και αύξηση τεστοστερόνης. Ας δούμε μια ενδιαφέρουσα μελέτη του 2015. 57 άνδρες μεταξύ 18 και 50 ετών έλαβαν 300mg Ashwagandha 2 φορές την ημέρα για 8 εβδομάδες και παράλληλα ακολούθησαν ένα πρόγραμμα γυμναστικής με αντιστάσεις. Εκτός της βελίτωσης στην μυϊκή μάζα και τη δύναμη, είδαν αύξηση στην τεστοστερόνη περίπου κατά 15%. Καθόλου άσχημα για 2 μήνες! 

Το δεύτερο συμπλήρωμα διατροφής που σου έχω είναι το Fenugreek ή αλλιώς Τριγωνέλλα. 

Μια μετα ανάλυση που έγινε τον ιούλιο του 2020, δηλαδή μια ανασκόπηση διαφορετικών κλινικών δοκιμών που συνέκρινε ΟΛΑ τα δεδομένα, έδειξε ότι το συμπλήρωμα fenugreek, εμφανίζει ανδρογόνο και αναβολική δράση στους άνδρες με άμεσο αποτέλεσμα στην αύξηση της ολικής τεστοστερόνης. Μια καλή δόση είναι τα 600mg ημερησίως και τo ποσοστό αύξησης που αναμένουμε στις περισσότερες περιπτώσεις είναι κοντά στο 10-12% τόσο στους νέους όσο και στους μεγαλύτερους σε ηλικία. Να προσθέσουμε ότι το fenugreek βοηθάει και στην αύξηση της διάθεσης για αναπαραγωγική δραστηριότητα. 

 

-Ωραία, πήρα τα συμπληρώματα, αυξήθηκε η τεστοστερόνη μου. Πόσο θα κρατήσει αυτό; 

-Εξαιρετική ερώτηση, αρχικά φρόντισε να αγοράζεις ποιοτικά, επώνυμα και εγκεκριμένα συμπληρώματα φαρμακείου. Έπειτα, είναι αλήθεια ότι δεν ξέρουμε τη διάρκεια που η τεστοστερόνη θα παραμείνει αυξημένη. Συνήθως τα αποτελέσματα διαρκούν για περιορισμένο διάστημα. Για πιο μακροπρόθεσμες λύσεις ακολούθησε τις μικρές καθημερινές αλλαγούλες σύμφωνα με τα υπόλοιπα tips που σου έδωσα. Μη ξεχνάς πάντα να συμβουλεύεσαι έναν επαγγελματία υγείας πριν την όποια προσπάθεια κάνεις για να εξακριβώσεις τι χρειάζεσαι και αν όντως μπορείς να το πάρεις σε σχέση με το ιατρικό ιστορικό σου. 

 

Αυτό ήταν! Είσαι ένας καυτός ροκ σταρ φίλε μου! Αν σου άρεσε το βίντεο πάτα ένα Like και μοιράσου. Μέχρι το επόμενο να φροντίζεις τον εαυτό σου και να χαμογελάς περισσότερο.

Γεια Χαρά!Είμαι ο Θεμιστοκλής Τσίτσος!