themistoklistsitsos

Κουρασμένα Πόδια, Κιρσοί, Ευρυαγγείες | Tips & Συμπληρώματα

-Έχεις μερικά όμορφα, μικρά ρυάκια στα ποδαράκια σου ίσως εκεί στις γάμπες, ίσως στον αστράγαλο, ίσως στο μηρό.

-Παιδί μου έχεις χαζέψει;

-Τα χαζεύεις στον καθρέφτη και νιώθεις ότι θα ‘θελες να βουτήξεις μέσα τους και να πλατσουρίσεις.

Αμ δεν είναι ρυάκια μάτια μου, είναι κιρσοί ή ευρυαγγείες. Άσε λοιπόν τα ρυάκια και πάμε να βουτήξουμε στη γνώση. Είμαι ο Θεμιστοκλής Τσίτσος και είμαι Φαρμακοποιός #ΕίμαιΧάπι ΕΣΥ;

Χάπι μου στο σημερινό βίντεο θα δούμε πώς να διαχειριστείς αποτελεσματικά τους κιρσούς και τις ευρυαγγείες με καθημερινά tips και συμπληρώματα διατροφής και πώς να βελτιώσεις την όψη τους, γι αυτό μείνε να δεις το βίντεο ως το τέλος.  

Αρχικά να πούμε ότι κιρσοί και ευρυαγγείες δεν είναι έννοιες ταυτόσημες. 

-Και τι είναι;

-Να τις ξεχωρίσουμε. Περισσότεροι από 8 στους 10 ανθρώπους έχουν σε κάποιο βαθμό ευρυαγγείες, την πρώτη εκδήλωση αυξημένης φλεβικής πίεσης στα κάτω άκρα, η οποία κατά κύριο λόγο αποτελεί αισθητικό πρόβλημα και σπανίως προκαλεί ενοχλήσεις. 

Από την άλλη οι λεγόμενοι φλεβικοί κιρσοί είναι με απλά λόγια παχουλές φλεβίτσες, ας τις πούμε αν σου αρέσει ρυάκια και δημιουργούνται κυρίως στα πόδια, επειδή η ροή του αίματος δεν γίνεται σωστά.

-Τι σημαίνει σωστά; 

-Όπως γνωρίζεις το αίμα χρειάζεται να επιστρέψει φυσιολογικά πίσω στην καρδιά μέσω του φλεβικού δικτύου. Όμως οι βαλβίδες που υπάρχουν εκεί και ανοιγοκλείνουν σαν τροχονόμοι ρυθμίζοντας τη συγκεκριμένη διαδικασία μπορεί να δυσλειτουργούν. Ως εκ τούτου το αίμα αντί να επιστρέφει στην καρδιά, αράζει και πίνει μοχίτο στην ξαπλώστρα και όσο αράζει μας πιάνει το μαράζι. Δεν θέλω κλάψα. 

 

Το σημαντικό εδώ με τους κιρσούς είναι ότι παρατηρούνται συμπτώματα, συμπτώματα που επιβαρύνουν την καθημερινότητα: πόνος, οίδημα, κάψιμο, φαγούρα, κράμπες, βαριά και κουρασμένα πόδια. Επίσης κάποιες φορές ενδέχεται να υπάρχουν κιρσοί που να είναι έντονα εμφανείς και να μην ενοχλούν και άλλοι που να μην φαίνονται και να ενοχλούν.

-Ύπουλοι δηλαδή. 

-Ακριβώς! Όπως και να’ χει καλείσαι να δράσεις, να πατήσεις μια γενναία εγγραφή στο κανάλι μου στο YouTube και να απολαύσεις τα φλεβοτονωτικά φυτικά συμπληρώματα διατροφής που σου έχω ξεχωρίσει για να βρεις σε ένα βαθμό ανακούφιση

 

Θα ξεκινήσουμε με τα φλαβονοειδή διοσμίνη και εσπεριδίνη. Ανάθεμα αν κατάλαβες τίποτα, να εξηγήσω. Τα φλαβονοειδή είναι πανίσχυρες αντιοξειδωτικές ουσίες με πολλαπλά οφέλη για την υγεία μας και εντοπίζονται κυρίως στα φρούτα και τα λαχανικά.

 

-Τι σχέση έχουν με τους κιρσούς; 

-Φιλάκια τους δίνουν. Πολλές κλινικές μελέτες επιβεβαιώνουν ότι τα φλαβονοειδή σταθεροποιούν τα τοιχώματα των αγγείων και αυξάνουν την ελαστικότητά τους προσφέροντας βελτίωση στα οιδήματα, βελτιωση στο αίσθημα βάρους στα κάτω άκρα και βελτίωση στην πόνο. Ω τι χαρά, ω τι χάρα!

Οι κυριότεροι εκπρόσωποι όπως είπαμε είναι η διοσμίνη και η εσπεριδίνη και συνήθως τα βρίσκεις μαζί σε σκευάσματα. Ιδανικά στόχευσε κοντά στα 1000mg διοσμίνης την ημέρα, μοιρασμένα σε δόσεις ανάλογα με το προϊόν που θα επιλέξεις κάθε φορά.

 

Πλούσιο επίσης σε φλαβονοειδή είναι και το Pycnogenol. Ένα εκχύλισμα πεύκου το οποίο σε κλινικές μελέτες σε άτομα με χρόνια φλεβική ανεπάρκεια φαίνεται να είναι πιο ισχυρό και πιο αποδοτικό από το συνδυασμό διοσμίνης και εσπεριδίνης. Εδώ ανάλογα με τη σοβαρότητα της κατάστασης προτείνονται δόσεις από 40 έως 150 mg ημερησίως συνολικά μέσα στην ημέρα. Αναφορικά με το Pycnogenol να προσθέσουμε πως ταιριάζει άριστα με τις οξερουτίνες, ένα άλλο εκπληκτικό φλαβονοειδές και μάλιστα ο συγκεκριμένος συνδυασμός αν και αρκετά κοστοβόρος εμφανίζει εξαιρετικά εξαιρετικά αποτελέσματα.

 

Προτού προχωρήσουμε στο επόμενο, άσε ένα αυθόρμητο σχόλιο κάτω από το βίντεο με τη δική σου εμπειρία με τους κιρσούς και τις ευρυαγγείες και τι σε έχει βοηθήσει. Θα περιμένω ε!

 

Ένα ακόμη συμπλήρωμα διατροφής για την τόνωση της φλεβικής κυκλοφορίας είναι η Αγριοκαστανιά ή αγγλιστί horse chestnut.

 

-Θέλεις λίγο δουλίτσα με τα αγγλικά! 

-500-600mg εκχυλίσματος αγριοκαστανιάς καθημερινώς πιστεύεται ότι ανακουφίζουν από τοπικά οιδήματα, αίσθημα βάρους και γενικά συμπτώματα που σχετίζονται με φλεβικές διαταραχές του κυκλοφορικού συστήματος και όλα αυτά εντός 2 μηνών αγωγής. Καλό ε; 

2 γρήγορα TIPS. TIP1. Οι περισσότερες μελέτες επισημαίνουν ότι χρειάζονται 50mg εσκίνης ημερησίως, εσκίνη είναι το βασικότερο δραστικό συστατικό της αγριοκαστανιάς. Να το λάβεις υπόψη σου κατά την επιλογή σκευασμάτων. Και TIP2. Συχνά συμπληρώματα με αγριοκαστανιά εμπλουτίζονται με το φυτό ρούσκο ή αλλιώς butchers broom.

-Άστο το αγγλικό είπαμε.

-Μια ανασκόπηση 20 διαφορετικών μελετών αποφάνθηκε ότι ένα συμπλήρωμα που περιέχει ρούσκο είναι σε θέση να μειώσει σημαντικά τον πόνο, τις κράμπες και το πρήξιμο σε άτομα με χρόνια φλεβική ανεπάρκεια. 

Αν λοιπόν τα βρεις μαζί, ρούσκο και αγριοκαστανιά, είναι κάτι καλό, αν όχι πάλι κάτι καλό είναι. 

Να συνοψίσουμε: Ως τώρα είπαμε για διοσμίνη, εσπεριδίνη, πυκνογενόλη, οξερουτίνες, αγριοκαστανιά και ρούσκο. Όλα αυτά τα συστατικά που είναι σα γλωσσοδέτης, θα τα βρεις σε συμπληρώματα διατροφής στο φαρμακείο. Μην προσπερνάς όμως την απαραίτητη καθοδήγηση ενός εξειδικευμένου επαγγελματία υγείας που ΝΟ1. Θα σου προτείνει αποδοτικούς συνδυασμούς ΝΟ2. θα αξιολογεί το ιατρικό ιστορικό σου και ΝΟ3. θα παρακολουθεί την εξέλιξη.

 

Μάλιστα ένας ειδικός αγγειολόγος θα σου υποδείξει και τις πιο κατάλληλες για εσένα κάλτσες διαβαθμισμένης συμπίεσης, για τις οποίες σίγουρα κάτι έχεις ακούσει. Μελέτη του 2018 αναφέρει ότι άτομα που χρησιμοποίησαν για μια εβδομάδα κάλτσες με συμπίεση 18-21mmHg δήλωσαν λιγότερο πόνο από τους κιρσούς. Καθόλου άσχημα. 

-Μα κάλτσες;

-Σε ακούω που αγκομαχάς, οι καλτσούλες ναι μεν ζεσταίνουν, αλλά πίστεψέ με σε πολλές περιπτώσεις είναι σωτήριες. Να πούμε μόνο ότι συστήνεται η αλλαγή τους κάθε περίπου 3 μήνες καθώς αποδυναμώνεται η δράση τους. 

 

Για το τέλος σου άφησα τα 4 αγαπημένα μου tips για την καθημερινότητα για πιο ξεκούραστα πόδια και για αντιμετώπιση κιρσών. Φύγαμε!

 

TIP1. Κίνηση. Πολύωρη ορθοστασία, πολύωρη καθιστική ζωή, πολύωρη είναι καταστάσεις που σε εκλιπαρούν για μικρά διαλείμματα. Μια όαση στην έρημο θα είναι μερικά βηματάκια πέρα δώθε ή έστω εκεί που κάθεσαι μικρές κυκλικές κινήσεις στα ποδαράκια σου. Όσον αφορά την άσκηση πέρα από το ότι ενθαρρύνει την κυκλοφορία του αίματος ρυθμίζει παράλληλα και την αρτηριακή πίεση, που αποτελεί έναν επιβαρυντικό παράγοντα για τους κιρσούς. Προτίμησε περπάτημα, κολύμπι ή ποδήλατο και απόφυγε καλύτερα το μπάσκετ και το τένις. Και το σταυροπόδι απόφυγε. 

 

TIP2. Νερό. Όχι μόνο να το πίνεις, να το απλώνεις κιόλας. Ξεκίνα κάθε βράδυ μετά το μπάνιο σου στο τέλος της ημέρας να ξεπλένεις τα πόδια σου με άφθονο δροσερό νεράκι. Με αυτόν τον τρόπο ενεργοποιείς τη φλεβική κυκλοφορία και περιορίζεις τη δυσφορία και το αίσθημα βάρους. Από την άλλη ζεστά μπάνια, ήλιος και γενικά η θερμότητα δεν κάνουν.

 

TIP. 3 Συνήθειες. Ξεκινάμε με το ντύσιμο. 

-Θα πούμε και για μόδα;

-Δεν θέλουμε στενά ρούχα. Δεν τα θέλουμε γιατί εμποδίζουν την επιστροφή του αίματος στην καρδιά, όπως ακριβώς ισχύει και για τα ψηλά και στενά παπούτσια. Το ιδανικό είναι ένα τακουνάκι 3-4 εκατοστά. Έπειτα ύπνος.

-Θα πούμε παραμυθάκια;

-Δοκίμασε ξαπλωμένος στο κρεβάτι να ανασηκώσεις τα πόδια σου με ένα μαξιλάρι καθώς έτσι ενισχύεις τη φλεβική επιστροφή. Το θέλουμε αυτό. Κάνε λίγο μασαζάκι στις γάμπες σου και στα πέλματα με φορά προς τα επάνω μόνος σου ή με το σύντροφό σου. Extra φροντίδα προσφέρουν και τα τοπικά προϊόντα σε gel ή κρέμες που δροσίζουν και αποσυμφορούν.

 

Και TIP 4. Διατροφή

-Masterchef;

-Θα ηρεμήσεις λίγο; Αρχικώς να πούμε ότι καλείσαι να αντιμετωπίσεις πιθανή δυσκοιλιότητα και πιθανή παχυσαρκία, αφού και οι δύο αυτές καταστάσεις ευθύνονται σε ένα βαθμό για την αυξημένη φλεβική πίεση. Έχω κάνει σχετικά βίντεο για το πώς να διαχειριστείς καλύτερα αδυνάτισμα και δυσκοιλιότητα, να τα δεις. Από κει και πέρα συστήνεται μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι και τροφές πλούσιες σε φλαβονοειδή, κάλιο και μπόλικες φυτικές ίνες. 15 επιλεγμένες προτάσεις μου είναι: Αμύγδαλα, φακές, πατάτα, σολομός, τόνος, προϊόντα ολικής, λιναρόσπορος, βρώμη, σταφύλια, κεράσια, μήλα, πιπεριές, κρεμμύδια, μπρόκολο, σπανάκι. Πήγαινε το βίντεο λίγο πίσω, ξανά άκουσέ τα και κράτα σημειώσεις. 

 

Αυτό ήταν! Χάπι μου να θυμάσαι ότι μόνος σου έχεις τη δύναμη να κάνεις πολλά αλλά δεν είσαι super ήρωας. Αν διαπιστώσεις ενοχλήσεις στα κάτω άκρα μη διστάσεις να ζητήσεις βοήθεια από έναν εξειδικευμένο γιατρό. Έλα να με βρεις και στα social media να γνωριστούμε καλύτερα κι αν σου άρεσε τούτο το βιντεάκι πάτα ένα like και μοιράσου το, μέχρι το επόμενο να φροντίζεις τον εαυτό σου και να χαμογελάς περισσότερο.

Γεια Χαρά!Είμαι ο Θεμιστοκλής Τσίτσος!