themistoklistsitsos

Αρθρώσεις | 5 Φυσικά Παυσίπονα

Μεσάνυχτα. Βρέχει. Κρατάς ομπρέλα και μια τσάντα. 5 χιλιόμετρα μακριά από το σπίτι. Μπροστά σου μια τεράστια λακκούβα γεμάτη νερό. Σε λούζει κρύος ιδρώτας. Θες να περάσεις από πάνω… αλλά… δεν έχεις ευλύγιστο κορμί 

-Άσε τις φανφάρες και πες τι κάνω. 

-Δώσ’μου το χέρι σου ντε, μαζί θα την περάσουμε τη λακκούβα! Είμαι ο Θεμιστοκλής Τσίτσος και είμαι Φαρμακοποιός #ΕίμαιΧάπι ΕΣΥ; Στο σημερινό βίντεο θα αναλύσουμε 5 αγαπημένα μου φυσικά παυσίπονα σε συμπληρώματα διατροφής για υγιείς αρθρώσεις. 

-Αρθρώσεις;

-Εκεί που συνδέονται 2 η περισσότερα οστά, αγκώνες, γόνατα. Θα δούμε τι να επιλέγεις και πώς να τα συνδυάζεις σωστά για φλεγμονές, σωματική καταπόνηση και αρθρίτιδες. Αναρωτιέμαι είτε είσαι νέος είτε λιγότερο νέος εάν θέλεις να βρεις και να διατηρήσεις την ευελιξία και την ζωντάνια που κρύβεις μέσα σου.

-Θέλω! Όλοι κρύβουμε ζωντάνια μέσα μας. 

-Τότε αυτό το βίντεο είναι για σένα, απόλαυσέ το ως το τέλος και κάνε και μια εγγραφή στο κανάλι μου στο YouTube για να μ’ έχεις από κοντά. Με ζωντάνια ε! 

Περνώντας πάνω από τη λακκούβα θα ξεκινήσουμε με τη Boswellia ή Μποσγουέλια. Η Βοσβελία, γνωστή και ως ινδικό λιβάνι, είναι ένα φυτικό εκχύλισμα με μακρά ιστορία φαρμακευτικής χρήσης κυρίως στην Ανατολή και την Αγιουρβέδα. Εδώ ξεχωρίζουν οι αντιφλεγμονώδεις ιδιότητές της που την καθιστούν μια πολλά υποσχόμενη λύση για την υποστήριξη χρόνιων νοσημάτων και τον ελέγχο χρόνιων φλεγμονών. Μια τέτοια περίπτωση είναι οι αρθρίτιδες και οι περισσότερες μελέτες έχουν ιδιαίτερα ενθαρρυντικά αποτελέσματα στη ρύθμιση των συμπτωμάτων και τον πόνο. 

-Και πόση να πάρω;

-Δεν υπάρχει μια standard θεραπευτική δόση παρόλα αυτά φαίνεται βελτίωση στον πόνο έως και περίπου 30% με δόσεις από 300 έως και 600mg ημερησίως για 2-3 μήνες. Αξίζει να προσθέσουμε πως κάποιες μελέτες πέρα από τη βελτίωση στον πόνο έδειξαν και καλύτερη κινητικότητα, μείωση δυσκαμψίας και ικανότητα για μεγαλύτερη απόσταση βάδισης. Να περνάς και τις λακκούβες. Ως εκ τούτου η βοσβελία συστήνεται και για κάποιον που θέλει μια extra φροντίδα στην υγεία των αρθρώσεων και παραπονιέται για δυσχέρεια στην κίνηση και για πονάκια.

2 γρήγορα tips. ΝΟ1. Μπορεί να συνδυαστεί άριστα με συμπληρώματα κουρκουμά και τζίντζερ και ΝΟ2. Αναζήτησε προϊόντα με τουλάχιστον 60% περιεκτικότητα σε βοσβελικά οξέα, τα δραστικά συστατικά δηλαδή που θέλουμε. 

Επόμενο, MSM. Το MSM αναδεικνύεται ως ένα από τα σημαντικότερα συμπληρώματα διατροφής καθώς αποτελεί πηγή οργανικού θείου με την υψηλότερη βιοδιαθεσιμότητα για τον άνθρωπο.

-Βιοδιαθεσιμότητα;

-Αν έπρεπε να το περιγράψω με 2 λέξεις βιοδιαθεσιμότητα είναι το ποσοστό απορρόφησης.

-Και γιατί είναι τόσο σημαντικό το MSM;

-Πολλά ρωτάς σήμερα. Στον οργανισμό μας το οργανικό θείο έχει μεταξύ άλλων καταλυτικό ρόλο στη σύνθεση κολλαγόνου με άμεσα οφέλη στο δομή και τη στήριξή μας. Στο χώρο της εναλλακτικής ιατρικής χρησιμοποιείται για την αντιμετώπιση φλεγμονών και πόνου αρθρώσεων ενώ φαίνεται να ανακουφίζει και από τα συμπτώματα αρθρίτιδας. Συγκεκριμένα από αρκετές έρευνες με MSM προκύπτουν ευρήματα για μείωση δυσκαμψίας και μείωση οιδήματος ειδικά σε γόνατα, πλάτη, χέρια και γοφούς βελτιώνοντας τελικά την κινητικότητα και εν γένει την ποιότητα ζωής. Γιατί αν κινείσαι καλά, ζεις καλύτερα.

Πέρα από την αντιφλεγμονώδη δράση εμφανίζει και έναν προστατευτικό ρόλο στον αρθρικό χόνδρο και βοηθά στην ανάπλασή του. Προς επεξήγηση, για να μην αρχίσεις τις ερωτήσεις πάλι, ο αρθρικός χόνδρος είναι ένας μαλακός ιστός, σαν κουβερτούλα φαντάσου το, που σκεπάζει τα οστά στις αρθρώσεις και τα προσέχει τις κρύες νύχτες του χειμώνα. Όχι μόνο το χειμώνα, αλλά κατάλαβες. Να συμπληρώσουμε ότι το  MSM περιορίζει τις μυϊκές βλάβες και το χρόνο αποκατάστασης μετά από έντονη σωματική άσκηση και καταπόνηση. Την ίδια εφαρμογή βρίσκει και σε αθλητικές κακώσεις και τραυματισμούς, όπως τενοντίτιδες, διαστρέμματα, σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα κ.α. 

Το MSM είναι αδελφικός φίλος της γλυκοζαμίνης και της χονδροϊτίνης και πολλές φορές πάνε ωραίες βόλτες μαζί. Είναι επίσης φίλος με τη βιταμίνη C η οποία αυξάνει την απορρόφησή του. Όσο για τη δοσολογία, οι δόσεις κυμαίνονται από 1000 έως 3000mg ημερησίως και θεωρείται κατά κοινή ομολογία ένα ασφαλές συμπλήρωμα και για παρατεταμένη χρήση.

Σε αυτό το σημείο αν έχεις δοκιμάσει κάποιο συμπληρώματα διατροφής για πόνους και αρθρώσεις και σε έχει βοηθήσει σε παροτρύνω να μοιραστείς μαζί μας την εμπειρία σου στα σχόλια. Σε όλους μας καλό θα κάνεις! 

Προχωράμε, devil’s claw ή αλλιώς νύχι του διαβόλου ή πιο απλά αρπαγόφυτο. Από το όνομά του θα συμπεραίναμε βιαστικά ότι αυτός ο θάμνος της νότιας Αφρικής, γιατί για θάμνο πρόκειται, δεν έχει κανένα μέλλον στο εμπόριο. Και πώς να γίνεις γνωστός άμα σε λένε νύχι του διαβόλου; Δεν πας πουθενά! Εντούτοις αν και από όνομα πάσχει έχει μελετηθεί ενδελεχώς και αξιοποιείται παραδοσιακά για φλεγμονές, πόνους και αρθρίτιδες. Ειδικότερα σε γόνατα, ισχία, δάχτυλα, ευπαθείς σπονδύλους και πόνους αυχένα.

Θα ήθελα να σταθώ σε 2 σχετικές μελέτες με ενδιαφέρον: 

Η πρώτη μελέτη είχε διάρκεια 2 μήνες και έγινε σε ασθενείς με χρόνια οστεοαρθρίτιδα. Τι έδειξε; Έδειξε ότι συνδυασμός συμπληρωμάτων αρπαγόφυτου, κουρκουμά και βρωμελαΐνης, που όλα πιστεύεται ότι εμφανίζουν ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση, μείωσε τον πόνο κατά μέσο όρο στο 46%.

Η δεύτερη μελέτη αποκάλυψε τα πιθανά οφέλη του σε πόνους που επιμένουν στη μέση. 

Είχε διάρκεια 6 εβδομάδες και αποτελέσματα παρόμοια με ένα αντιφλεγμονώδες φάρμακο.

Ας βάλουμε σε μια σειρά τα όσα είπαμε, που είναι χρήσιμο το Αρπαγόφυτο: 

πόνος στις αρθρώσεις 

φλεγμονές & αρθρίτιδες

δυσκαμψία & καταπόνηση

ευελιξία & κινητικότητα

Σα να λέμε το φοράς, περπατάς και πετάς!

Να τονίσουμε βέβαια ότι η δράση του είναι αργή και σταδιακή, συνεπώς μην περιμένεις σε οξύ πόνο άμεση ανακούφιση. Αυτό ισχύει και για τα περισσότερα φυσικά παυσίπονα που συζητάμε σήμερα.

Πάμε και στον κουρκουμά, Turmeric

Τι να πρωτοπώ για αυτό το φυτό. Γι αυτό τον Κόμη. Γι αυτό τον Βαρώνο. Γι αυτό τον Τσάρο. Τον πρίγκιπα. Συνηθίζεται να αποκαλείται superfood και όχι τυχαία. 100gr κουρκουμά περιέχουν 517% της συνιστώμενης ημερήσιας δόσης σε σίδηρο. Περιέχει επίσης μαγγάνιο, μαγνήσιο, κάλιο, βιταμίνη C, βιταμίνη B6 και πολλές πολλές φυτικές ίνες. Δεν θα επεκταθώ περαιτέρω, σήμερα θα εστιάσουμε σε ένα δραστικό συστατικό του παντοδύναμο, κουρκουμίνη

-Όλο περίεργα ονόματα μου λες, τι ‘ναι ετούτη πάλι;

-Πληθώρα μελετών επιβεβαιώνουν ότι η κουρκουμίνη εμφανίζει κλινικό όφελος σε αρθρίτιδες και γενικά σε φλεγμονές στις αρθρώσεις και χρόνιο πόνο. Ας δούμε μια πρόσφατη μελέτη του 2019. Μελετήθηκαν 139 άτομα με αρθρίτιδα γόνατος και συμπτώματα μέτρια έως σοβαρά. Για 28 ημέρες τους χορηγήθηκαν είτε το αντιφλεγμονώδες φάρμακο δικλοφενάκη σε δόση 50mg δύο φορές την ημέρα είτε κουρκουμίνη 500mg 3 φορές την ημέρα. Τι είδαν; ΝΟ1. Σχεδόν όλοι, και όσοι έλαβαν κουρκουμίνη και όσοι έλαβαν δικλοφενάκη, είχαν τουλάχιστον 50% λιγότερα συμπτώματα και NO2. Όσοι έλαβαν κουρκουμίνη είχαν λιγότερες ανεπιθύμητες ενέργειες συγκριτικά με τη δικλοφενάκη, όπου 1 στους 3 περίπου χρειάστηκε επιπλέον προστασία στο στομάχι. 

Με απλά λόγια ας θυμόμαστε την κουρκουμίνη σαν μια φυσική, εναλλακτική προσέγγιση στις φλεγμονές και τον πόνο, μια προσέγγιση μάλλον πιο ασφαλή από τα φάρμακα. 

Και μου λες εντάξει εγώ βάζω κάθε μέρα στο φαί μου κουρκουμά σε σκόνη, γίνεται και πεντανόστιμο, γίνεται και πολύχρωμο, τι να το κάνω ένα συμπλήρωμα διατροφής; Έχε στο μυαλό σου ότι και μια γεμάτη χούφτα να βάζεις στο φαγητό σου κάθε μέρα μόνο το 3% του συνολικού βάρους της χούφτας σου περιέχει κουρκουμίνη. Νομίζω έβγαλες τα συμπεράσματά σου. TIP. Σε περίπτωση που επιμένεις ότι δεν θες συμπλήρωμα με κουρκουμά αν μη τι άλλο φρόντισε να καταναλώνεις μαζί με κουρκουμά μαύρο πιπέρι, το οποίο αυξάνει την απορρόφηση κατά περίπου 2000%. Αν το μαύρο πιπεράκι σε καίει στη γλωσσίτσα προτείνω να επανεξετάσεις το ενδεχόμενο για κάποιο συμπληρωματάκι που το συμπεριλαμβάνει. 

Δοσολογία: Οι περισσότερες κλινικές δοκιμές αναγνωρίζουν ως ιδανική δόση μια δόση κοντά στα 1000mg κουρκουμίνης ημερησίως για 2-3 μήνες, χωρίς βέβαια αυτό να είναι απόλυτο διότι εξαρτάται πάντα και από την τεχνολογία παρασκευής κάθε σκευάσματος αλλά και από τα επιπρόσθετα ενισχυτικά συστατικά που μπορεί να περιέχονται.

Για το τέλος άφησα τους super stars: Glucosamine & chondroitin 

Είμαι σίγουρος ότι κάπου τα χει πάρει το αυτί σου εκείνο που ίσως δεν ξέρεις είναι τι είναι, τι κάνουν και τι χρειάζεσαι. 

Η γλυκοζαμίνη και η χονδροϊτίνη είναι δομικά στοιχεία του χόνδρου, είπαμε νωρίτερα τι είναι ο χόνδρος. Και τι κάνουν εκεί; φροντίζουν για την ελαστικότητά του, εμποδίζουν τα οστά να τρίβονται για να μην υπάρχει πόνος και φλεγμονή και μάλιστα προλαμβάνουν τη διάσπασή του, κάτι που μπορεί να συμβεί στις αρθρίτιδες. Προσφέρουν δηλαδή μια καλή συντήρηση επιβραδύνοντας μια τυχόν επιδείνωση, γι’αυτό το λόγο και η χορήγησή τους σε συμπλήρωμα διατροφής προτείνεται για μεγάλο χρονικό διάστημα που μπορεί να φτάσει έως και τα 3 χρόνια. Ωραία όσα λέμε, τελικά είναι για σένα; Για να δούμε: 

-Καταπονείς τις αρθρώσεις σου;

-Παρουσιάζεις φθορές και αλλοιώσεις;

-Αθλείσαι έντονα; 

-Θες να προλάβεις πιθανούς τραυματισμούς;

-Δεν πρόλαβες, τραυματίστηκες και ζητάς γρήγορη αποκατάσταση;

-Δεν είσαι αθλητής αλλά δυσκολεύεσαι στην κίνηση (και στις λακκούβες) σαν μεγαλύτερος σε ηλικία; Και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαραθωνοδρόμοι της ζωής είναι!

Αν λοιπόν τρέχεις πανικόβλητος πέρα δώθε να βρεις τι φταίει και δεν είσαι αυτός που θέλεις να είσαι, κάνε μια στάση, στο κιόσκι της φροντίδας και δοκίμασε ένα συμπλήρωμα με γλυκοζαμίνη και η χονδροϊτίνη.

Αναφορικά με τις δόσεις για τη χονδροϊτίνη μια καλή δόση είναι από 400-800mg ημερησίως, για τη γλυκοζαμίνη από 500-1500mg.

Θα ήθελα να υπογραμμίσω το εξής: Στα περισσότερα σκευάσματα η γλυκοζαμίνη και η χονδροϊτίνη κυκλοφορούν μαζί, τα δεδομένα ωστόσο είναι ασαφή για το αν λαμβάνοντάς τα σε συνδυασμό ή μεμονωμένα επιτυγχάνουμε καλύτερο αποτέλεσμα. Άρα ενδέχεται σε κάποιες περιπτώσεις να είχε αξία να τα δοκίμαζες ξεχωριστά. 

Για την υγεία των αρθρώσεων δεν θα μπορούσα να παραλείψω τη σημασία του ελέγχου του σωματικού βάρους, της σωστής στάσης του σώματος, της ξεκούρασης, της τακτικής άσκησης, φορώντας τον κατάλληλο προστατευτικό εξοπλισμό εάν είναι απαραίτητο και φυσικά της διατροφής μας.

Αυτό ήταν! Μην ξεχνάς να συμβουλεύεσαι το γιατρό ή το φαρμακοποιό σου για να ενημερώνεσαι για αλληλεπιδράσεις και ανεπιθύμητες ενέργειες και για να λαμβάνεις μια σωστή, ασφαλή και περιποιημένη αγωγή για εσένα συγκεκριμένα και για το σκοπό που τη θες, χωρίς παρατράγουδα. Αν σου άρεσε το βίντεο κάνε ένα Like και μοιράσου το. Μέχρι το επόμενο να φροντίζεις τον εαυτό σου, να χεις περάσει τη λακκούβα και να χαμογελάς περισσότερο.

Γεια Χαρά!Είμαι ο Θεμιστοκλής Τσίτσος!